بازدید علمی دانشجویان دانشکده شیمی از مجموعه تولیدی-شیمیایی کلران سمنان

بازدید علمی دانشجویان دانشکده شیمی از مجموعه تولیدی-شیمیایی کلران سمنان

گردش علمی 40 نفر از دانشجویان دانشکده شیمی از شرکت کلران

به گزارش روابط عمومی دانشکده شیمی، حدود 40 نفر از دانشجویان درس الکتروشیمی کاربردی روز چهارشنبه مورخ 1402/03/10 به راهنمایی و همراهی دو عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه الزهرا(س) (دکتر عمران مرادلو و دکتر مرتضی شیری) از مجموعه تولیدی-شیمیایی کلران در سمنان بازدید کردند.
هدف این بازدید، شناخت عمیق تر از فعالیت های تولیدی و پژوهشی شرکت، بررسی توانایی های موجود در زمینه تحقیق و توسعه، بررسی فناوری های جدید استفاده شده در این مجموعه و همچنین با توجه به ماهیت درس، نمایش امکان ارتباط بین علم و صنعت به نحو احسن بوده است.
گفتنی است، در هنگام بازدید، اعضای هیئت علمی همراه دانشجویان با رویکرد تحلیلی به کار این شرکت پرداخته و از خطوط تولید مختلف بازدید کردند. همچنین، با کارشناسان مجموعه کلران در رابطه با مسائل فنی و علمی گفت و گوهایی صورت گرفت. شرکت کلران درآخرین پروژه های خود از تکنولوژی های بروز شده استفاده کرده و پیشرفت چشمگیری را در زمینه تحقیق و توسعه به دست آورده است.
بر اساس این گردش علمی، از بخش های مختلف و حضور در برنامه ای در ابتدای بازدید با هدف معرفی شرکت توسط کارشناسان، تلاش های این واحد تولیدی-شیمیایی در زمینه ی مدیریت و استراتژی بهبود عملکرد، بسیار قابل تحسین بوده است.
لازم به توضیح است،این شرکت بزرگترین تولید کننده خصوصی کلر در ایران است که در حدود 300 تن کلر، 600 تن هیدروکلریک اسید و 1000 تن وایتکس را روزانه تولید کرده و پیش ماده ی مورد نیاز صنایع گوناگون مانند تصفیه آب، چوب و کاغذ و خودروسازی و ... را فراهم می کند.
کلران که اولین و بزرگترین واحد کلرآلکالی ایران در بخش خصوصی است در سال 1372 راه اندازی شده و تا کنون به مراتب ظرفیت تولید خود را افزایش داده است. همچنین مجموعه کلران از برنامه های توسعه راهبردی کوتاه مدت و بلند مدت برای تحقق اهداف داخلی استفاده می کند.

تاریخ:
1402/03/12
تعداد بازدید:
1733
منبع:
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
شیمی فیزیک و نانو
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،دانشکده شیمی
 chem[at]alzahra.ac.ir
کدپستی : 1993893973 تلفن : 982188048038+
فاکس :
982188048038+
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.